Sokan töltik idejük nagy részét az interneten. Ez lehet egy termék megvásárlása, egy szolgáltatás használata, egy blog olvasása, saját szórakoztatás vagy más okok miatt. Tekintettel arra, hogy az emberek mennyi időt töltenek az interneten, a vállalkozások is az internetre költöztek. Döntő fontosságúvá vált, hogy legyen webhelye bármilyen méretű vállalkozás tulajdonos számára, és jelen legyen a közösségi médiában. Ha vállalkozással foglalkozol és nincs webhelyed, akkor sok potenciális ügyfelet veszíthetsz online. A webhely fontosságának ismerete kulcsfontosságú ahhoz, hogy vállalkozásod sokrétűen növeld.
Az online jelenlét, iparágtól függetlenül, hatalmas hatással lehet a sikerre. A mai 21. században egyes vállalkozások még mindig nem veszik észre, hogy ügyfeleik többsége a vásárlás előtt felkeresi webhelyüket, mely egyfajta hitelességet ad a vállalkozás „komolyságának”. Az erőteljes online jelenlét, különösen egy webhely, több bevételt eredményezhet, mint gondolnánk.
Íme néhány ok, amiért fontos, hogy vállalkozásod rendelkezzen weboldallal:
Hitelesség
Csakúgy, mint a régi időkben, amikor az ügyfelek azt várták a vállalkozásoktól, hogy a tájékoztató füzetekben, telefonkönyvekben szerepeljenek a kapcsolattartási számok és címek, manapság az ügyfelek elvárják, hogy a vállalkozások honlapot vagy online jelenlétet biztosítsanak. Ez a bizalom megteremtésének első fontos lépése. Ebből a szempontból egy vállalkozás számára a weboldal rendkívül fontos. Az egyik fő oka annak, hogy vállalkozásod számára webhelyet kell létrehoznod, az a szervezet hitelességének növelése. Valószínűleg több szolgáltató kínál hasonló szolgáltatást, mint Te, ezért óriási a verseny. Az egyik módja annak, hogy kiemelkedj, hogy van egy jól kinéző webhelyed, amely egyértelműen minőségi információkat közöl a fogyasztókkal. Weboldal nélkül az emberek megkérdőjelezhetik a vállalkozás valódiságát. A webhely lehetővé teszi, hogy nagyszerű első benyomást keltsen és megnyugtassa az embereket.
Márka
A márka bemutatása leendő ügyfeleidnek az egyik legfontosabb dolog, amit tehetsz. Ha egyértelműen megállapítja, hogy ki vagy, mit képviselsz, növeli annak esélyét, hogy tőled vásároljanak vagy éppen a te szolgáltatásaid mellett döntsenek. Weboldal nélkül hihetetlenül nehéz lehet ezt megtenni, mert az emberek nem találnak könnyen minőségi és megbízható információkat a vállalkozásodról.
Benyomás
A webhely gyakran az ügyfelek első benyomása a márkáról. Jó eséllyel a leendő ügyfelek az interneten kutatják a vállalkozásokat, mielőtt kapcsolatba lépnek velük. Ezért fontos, hogy professzionális weboldalad legyen. A weboldal fontosságát nem lehet túlbecsülni. Ha a webhely nem vonzó, vagy nehezen navigálható, akkor előfordulhat, hogy elutasítja ügyfeleid anélkül, hogy tudnád. Egy felmérés szerint az emberek 94%-a úgy nyilatkozott, hogy a webdesign a legfőbb oka annak, hogy bizalmatlanok vagy elutasítanak egy weboldalt.
Forgalom növelés
Ha online vagy és SEO optimalizált webhelyed van, esélyed van arra, hogy megjelenj a Google keresési eredményei között. Ez azt jelenti, hogy amikor az emberek terméket vagy szolgáltatást keresnek, akkor valószínű, hogy a webhelyed megjelenik az eredmények között. Ez lehetőséget ad arra, hogy drasztikusan növeld ügyfélköröd.
Időmegtakarítás
Szánsz időt arra, hogy ugyanazokra a kérdésekre válaszolj minden ügyfélnek?
Egy weboldal segítségével leendő ügyfeleid megtalálhatják a választ pl.: a gyakran ismételt kérdésekre a webhelyeden, ezáltal Te és ügyfeleid időt takaríthatnak meg.
Ezen oldalak linkjeit akár e-mailben is elküldheted. Ügyfeleid értékelni fogják az általad nyújtott segítséget. A fogyasztóknak megadhatod azokat az információkat, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy megalapozott vásárlási döntést hozzanak. Valójában a webhelyeden található tartalom további értékesítőként szolgál. Segíti az ügyfeleket a szükséges információk megszerzésében, és meggyőzi őket termékeid vagy szolgáltatásaid előnyeiről.
Közösségi média
Ha úgy gondolod, hogy egy oldal a közösségi médiában elegendő ahhoz, hogy új ügyfeleket vonzzon, gondold át újra. A Facebook oldal nem elegendő. Gondolj bele! Vajon minden potenciális ügyfélnek van Facebook fiókja? Akik nincsenek jelen a közösségi médiában, mégis nyomon szeretnék követni tevékenységedet, ők mindezt hogyan tehetik meg? Diszkrimináljuk azokat, akiknek nincs Facebook fiókja a 21. században? Ugye, hogy nem! Több szempontból sem érdemes. Egy felmérés szerint az emberek az utóbbi években kevesebb órát töltöttek a Facebookon, mint előtte. Ezért sok vállalkozás most a weboldalak készítésére tér át, ahelyett, hogy kizárólag a közösségi média hálózatokra támaszkodna.