Bizalomépítés weboldallal

Az ügyfelek gyakran a szóbeszéd miatt választanak vállalkozást. Az online világban azonban a legtöbb vásárlási döntés a kereséssel és a bizalommal kezdődik.

Amikor online keresnek egy vállalkozást, a potenciális ügyfelek tudni akarják, hogy webhelye biztonságos, vállalkozása legális, termékei és szolgáltatásai értékesek, és hogy a korábbi ügyfelek elégedettek voltak. A webhely iránti bizalom kiépítése a legfontosabb az online sikerhez.

A bizalom manapság nagyon trükkös dolog, melynek elnyerése nem csak az életben, de bizony az online világban is nagyon nehéz. Ami a bizalomépítést illeti, időre és számos lehetőségre van szükség ahhoz, hogy bizonyítsunk. Ha elveszíted valaki bizalmát, szinte lehetetlen helyrehozni. Ugye ismerős? 🙂

Ez bizony különösen igaz, ha az internetről van szó. Amikor a látogatók betöltik a weboldalad, körülbelül hat másodperc van arra, hogy az elrendezésével és kialakításával felkeltsd érdeklődésüket. Ha terméket vagy szolgáltatást próbálsz piacra dobni látogatóidnak, akkor még nehezebb elnyerni a bizalmukat.

Az emberek természetesen védekezővé válnak, ha eladási ajánlattal keresed meg őket, és úgy gondolják, hogy Te nyomást akarsz gyakorolni rájuk.

Elkezdheted építeni az online bizalmat őszintén és empátiával, de továbbra is meg kell mutatnod, miért megbízható vállalkozásod. Mondani nem elég! A potenciális ügyfeleknek bizonyítékra van szükségük, ha vásárlókká válnak. Szóval hogyan lehet kiérdemelni a bizalmukat?

Ajánlások és vélemények

A potenciális ügyfelek tudni akarják, mit gondoltak a korábbi ügyfelek. A társadalmi bizonyítás nagy szerepet játszik a bizalom megteremtésében. Fordulj ügyfeleidhez minden alkalommal, amikor befejezel egy projektet és kérd meg őket, hogy adjanak visszajelzést a webhelyeden való megjelenítéshez. Hiteles ajánlások segítségével bizalmat építhetsz a vállalkozásod és webhelyed iránt.

Hiteles képek

Az internet tele van általános és olykor borzalmas stock fotókkal. Noha nincs semmi baj, ha gondosan összeválogatott stock képeket használsz a megfelelő helyeken, sokkal jobb, ha előnyben részesíted a webhelyek vizualitását, amely úgy néz ki, mintha valós helyzetekben készültek volna rólad és csapatodról.

Webhelyed vizuális hitelességének maximalizálása érdekében érdemes lehet profi fotóst bérelni, aki lefényképezi a csapatodat, termékeid stb. Így továbbra is olyan minőséget kap, amely jól fog megjelenni a webhelyén, és jól használható más tartalomelemeknél is.

Referencia logók

Ügyfél- és partnerlogók segítségével is megmutathatod, kik a „szövetségeseid”, kikkel dolgoztál korábban. Az emberek felismerik a nagyobb márkákat, de még az ismeretlenek is benyomást kelthetnek. Ha tudod, hogy elég jó vagy ahhoz, hogy ezekkel a partnerekkel dolgozz együtt, az sokat segít meggyőzni valakit arról, hogy te is elég jó vagy a velük való együttműködéshez.

Használhatóság

A megbízható webhelyeken nulla vagy csak kevés használhatósági probléma van. Gyorsan betöltődnek. Reszponzívak (azaz az oldalak átméreteződnek és újraformázódnak különféle eszközökhöz és képernyőméretekhez). Könnyen navigálhatók.

Kapcsolatfelvételi adatok

A kapcsolattartási adatok csak azáltal építenek bizalmat, hogy elérhetőek és hozzáférhetőek. Ez azt jelenti, hogy a telefonszámnak, térképnek, útvonaltervnek és nyitvatartási időnek jól látható helyen kell elhelyezkednie webhelyeden. A rendelkezésre álló elérhetőségi adatok és az elérhető munkatársak bizonyosságot adnak arra, hogy segítsék a potenciális ügyfeleket, és ezért jobban megbíznak benned.

Díjak

Mindig jó, ha bármilyen elismerést, díjat vagy pozitív értékelést mutatunk be a webhelyünkön. Ez nem dicsekvés – a webhely tiszteletben tartásának bizonyítéka, hogy a felhasználók nagyobb biztonságban érzik magukat, amikor megadják Neked személyes adataikat. Linket adhatsz olyan díjakhoz vagy cikkekhez, amelyekben a Te terméked/szolgáltatásod szerepel a „Legjobb” listákon, vagy egyszerűen kiemelhetsz néhány pozitív visszajelzést.

Garancia

A potenciális ügyfelek szívesebben bíznak egy olyan vállalkozásban, amely garanciát vállal, mert csökkenti a kockázatot. Megfelelően elvégzett munka után a garancia nagymértékben hozzájárulhat a potenciális ügyfelek bizalmának kiépítéséhez. 

Biztonságos weboldal (HTTPS)

A webhely-figyelmeztetéseket tartalmazó webhely tájékoztatja a potenciális ügyfeleket arról, hogy webhelyed rosszindulatú programokat, adathalászat vagy csalást tartalmaz, vagy nem biztonságos. A nem biztonságos webhelyek csökkentik a bizalmat, csökkentik a keresőmotorok helyezéseit, és ezáltal árt az üzleti életnek

A HTTPS (Hyper Text Transfer Protocol Secure) a HTTP biztonságos verziója, amelyen keresztül az adatok továbbításra kerülnek a böngésző és a csatlakozott webhely között. Ez az internetes adatkommunikáció alapja! A webhely kapcsolatának HTTPS-sel történő titkosítása új előfeltétele a bizalom építésének.

A vásárlók körülbelül 85 %-a kerüli a titkosítatlan webhelyeket, és egyes böngészők, például a Google Chrome, konkrét „nem biztonságos” üzenetet jelenítenek meg, amikor a felhasználók HTTPS helyett HTTP-n keresztül töltik ki az űrlapokat. Ez elriaszthatja ügyfeleidet.

TIPP: Ha gyorsan meg szeretnéd állapítani, hogy webhelyed biztonságos-e, nyisd meg a böngészőt, és nézd meg, hogy a domain URL-je https:// előtaggal kezdődik-e, és az URL mellett látható-e a zárt lakat ikon.

Hasonló cikkek