Korábban ahhoz, hogy a felhasználók információkat találhassanak, be kellett kapcsolniuk az asztali számítógépet, meg kellett várniuk, amíg betöltődik, és csak ezután kellett megkeresniük az őket érdeklő információkat. Régebben elfogadható volt, hogy csak asztali gépeken jelenjenek meg a webhelyek, de manapság egy üzleti weboldalnak egyszerűen mobilbarátnak kell lennie. Számos rangsorolási tényező része a Google algoritmusainak, de a mobilbarát webhely továbbra is az elsődleges tényező.
Internethasználatunk drasztikusan megváltozott az okostelefonok és táblagépek elterjedése miatt, ezáltal az asztali számítógépek használata csökkent. Ez azt jelenti, hogy potenciális ügyfeleid közül többen is több időt töltenek a szolgáltatások keresésével mobileszközükön.
A statisztikákon kívül a másik ok a keresési forgalom és a helyezés. Ha webhelyed oldalai nem mobilbarátok, jelentős mértékben csökkenhet a Google Keresés mobilforgalma.
Mit jelent a „reszponzív”?
Néhány szó a reszponzív dizájnról: a webdesign ipar többnyire áttért a „reszponzív” webhelyek kialakítására. A reszponzív webdizájn olyan kialakítás, amely bármilyen eszközhöz és képernyőmérethez illeszkedik. A kialakítás alkalmazkodik a néző képernyőjéhez, legyen szó asztali számítógépről, okostelefonról, táblagépről, fekvő vagy álló nézetben (pl.: ha mobilon olvasod ezt a cikket, fordítsd el a képernyőt fekvő helyzetbe, vagy asztali számítógépen állítsd át a böngészőablak méretét, és figyeld meg, hogyan reagál a változásra).
Miért kell webhelyemet mobilra optimalizálni?
2021-ben az emberek átlagosan 4 órát töltenek a telefonjukkal minden nap. A fogyasztók nagymértékben támaszkodnak mobileszközeikre nemcsak szórakoztatás céljából, hanem kutatások, termékek vagy szolgáltatások megismerésénél is.
Ellenőrizhetem, hogy a webhelyem mobilbarát-e?
Persze – egy egyszerű módszer, ha egyszerűen teszteled néhány különböző eszközön, például egy családtag telefonján vagy táblagépén. Ha az oldal betöltésekor a szöveges és képi tartalmat pl.: az olvasáshoz vagy a megfelelő megjelenítéshez nagyítani kell, akkor az nem mobilbarát.
A Google a webhely mobilbarát jellegének ellenőrzésében segít az alábbi oldal: mobilbarát tesztoldal
Végül, a mai világban elengedhetetlen, hogy a webhely jól nézzen ki és működjön különböző eszközökön. A vállalkozás pedig vagy gondoskodik okostelefon használóiról vagy elveszíti az ügyfeleit.